dinsdag 14 januari 2014

Review: Tempest Rising

Tempest Rising (Tempest, #1)Tempest Rising by Tracy Deebs
My rating: 4 of 5 stars

Tempest Rising is een YA (Young adult) Fantasy boek. Mijn genre van boeken. Het over het algemeen mytische wezens in de zee. Drie keer raden waarover het gaat. Goed geraden, zeemeerminnnen. Maar dat is zeker nog niet alles. Tempest Rising gaat over zoveel meer.

Het Hoofdpersonage in Tempest Rising is natuurlijk Tempest. Ze is een zestien jarig meisje Tempest heeft 2 jongere broers en een vader waar ze heel veel van houdt. Ze heeft ook een vriendje Mark en ze is verzot op surfen. Echter wordt ze binnen enkele dagen 17. Een leeftijd die ze niet wil bereiken, want dan moet ze een zware keuze maken. Een keuze die ze liever niet maakt.

Tempest woont vlak bij het strand. Haar moeder hield zo veel van de zee. In elke kamer van het huis is er een volledige glaswand. Tot op een dag hun moeder hun verlaat. Tempest was toen 11 jaar.
Hun moeder heeft hun elk een brief geschreven. Een brief die Tempest zoveel heeft gelezen dat ze hem van buiten kan opzeggen. Wat gaat er gebeuren?

Het boek was zeer gemakkelijk te lezen. Het werd geschreven in de ik-vorm, hierdoor vind ik het gemakkelijker je in te leven in je personage. De gevoelens handelingen en gedacht van Tempest zijn duidelijk naar voren gebracht. Ik voelde me één met het personage.

View all my reviews

Geen opmerkingen:

Een reactie posten