zondag 5 januari 2014

Ingo

Ik ben gisteren echt gestart met het lezen in ingo.
Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten, maar hij heeft iets waardoor ik hem niet kan wegleggen.
Ik ben nu op pagina 111.

De hoofdpersonages zijn Connor en Sapphy. En ze verliezen  hun vader op een vreemde manier. Eigenlijk weten ze niet goed wat er mee gebeurd is. Hij is op zee verdwenen. En er is geen spoor van hem gevonden.
Sapphire denkt dat hun vader is verdwenen in Ingo.

Ingo is de wereld onderwater. Het is momenteel nog vaag voor me maar naarmate dat ik verder lees zal het wel duidelijker worden zeker. :-)

Wat ik nu van Ingo begrijp is dat het de wereld onderwater is waar de mer leven en natuurlijk alle andere dieren. De tijd verloopt er op bepaalde momenten anders. Zo denkt Connor dat hij maar enkele uren weg is terwijl er de mensentijd meer dan 7 uur is verstreken. Hetzelfde gebeurt met Sapphy, alleen is het dan 24 uur verder.

Ze vergeten hun leven bovenwater ook volgens mij. Het wordt beschreven als het niet meer herinneren dat ze nog iemand anders hebben. Het komt heel vreemd over. En ik hoop dat ik het net iets beter ga begrijpen naarmate ik verder ben.

Al bij al is het een heel verslavend boek, als ik kon zou ik elke minuut van de dag lezen. Zoveel tijd hebben we natuurlijk niet hé.

"As long as you two look out for each other, you’ll be safe enough." p37-38


Geen opmerkingen:

Een reactie posten